Cursuri pentru copii isteti

...pentru copii isteţi! Un proiect al Fundației Nadia Comăneci!

Formarea personalităţii preşcolarului (1)

Perioada preşcolară este perioada punerii bazelor personalităţii copilului. Se extind şi se complică relaţiile sociale şi interpersonale ale copilului prin intrarea lui la grădiniţă. Influenţele educative devin mai variate şi mai complexe.

Activitatea predominantă este jocul. Noile relaţii şi noua formă de activitate concură la dezvoltarea intensă a proceselor intelectuale, afective şi voliţionale ale copilului. Se dezvoltă curiozitatea, interesele de cunoaştere, procesele imaginative.

Părinţii trebuie să-i vegheze pe copiii lor pentru a căpăta un ansamblu de trăsături morale şi intelectuale necesare unei formări ale personalităţii superioare. Educarea lor trebuie să fie dirijată spre obţinerea modificărilor de caracter favorabile unei comportări superioare individuale şi sociale. De aceea, părinţii trebuie să lupte pentru ca orizontul moral şi intelectual al copilului să fie în continuă lărgire. Copilul trebuie să fie activ şi adaptabil, iar părinţii au datoria permanentă de a-l face să progreseze, să se perfecţioneze şi să-şi mărească valoarea umană. Formarea personalităţii la copil este dependentă de inteligenţa lui, de gusturile şi elanurile lui, de instructajul primit anterior.

Personalitatea copilului începe să se contureze după vârsta de doi ani. Este vârsta la care copilul începe să perceapă şi să fie atent la ceea ce se petrece în jurul lui. După vârsta de trei ani, atenţia şi percepţia sunt mai active decât în trecut. Copilul încearcă să facă mici treburi. Vorbirea devine mai completă. Copilul face uşor proporţii. Părinţii trebuie să-l încurajeze şi să-l îndemne să se supună unor obligaţii individuale:

1. Să nu-şi murdărească hainele, să mănânce singur şi pe cât se poate mai ordonat, să aşeze după utilizare, jucăriile la locul lor. Trebuie plimbat în jurul casei şi făcut să observe curtea şi animalele vecinilor.
2. Trebuie să se familiarizeze cu oamenii care vin în casă
3. La trei ani, jocul este principala preocupare a copilului. Prin jocuri, copilul se instruieşte asupra modului de viaţă al adulţilor şi vine în contact cu relaţiile existente în lume.
4. La patru ani, copilul frecventează grădiniţa de copiii. Părinţii trebuie să o ajute pe educatoare în educarea şi în dirijarea formării personalităţii, a trăsăturile morale şi intelectuale. Comunică, astfel dacă îi este sete sau foame, dacă îi este frig sau prea cald, dacă îi este somn etc.

Sursa: http://www.copilasul.com/articole/psihologia-copilului/caracteristicile-psihopedagogice-ale-copilului-prescolar.php

Pentru a-şi forma personalitatea, este indicat ca preşcolarii, şi nu numai, să participe la cursuri de dezvoltare personală, care le modelează gusturile şi îi ajută să îşi dea seama de lucrurile care le fac plăcere sau pe care le fac cu uşurinţă. Centrul MiniMe oferă o largă varietate de astfel de cursuri, susţinute de lectori profesionişti.


Colaboratori

  • banner